söndag 13 oktober 2013

Att ha en stor släkt är att vara rik

God förmiddag!
Igår var en fantastisk dag. Först kom min syster med familj på besök och vi hade lite tid tillsammans ett par timmar innan våra släktingar från USA kom och hälsade på och åt middag. Jag blir så himla glad över att ha möjligheten att få träffa dem och få kontakt med mina rötter som grenar ut sig åt alla håll och kanter. Jean, som är i min ålder, hade med sig sin mamma som aldrig varit i Sverige förut. De ska åka upp till min mormor uppe i södra Lappland, för Jeans morfar är född i samma by som min mormor bor i, och min mormor och hennes morfar var kusiner. Min mormor lever än (97 år) och för henne blir det nog jättekul att få träffa släkten.

Nu är vi mer övertygade än någonsin att vi ska åka över till USA nästa sommar och åka runt i Minnesota och träffa en massa släkt. Åh vad jag längtar efter det. Vilken resa det kommer bli!

Här är lite bilder på ett höstigt blomarrangemang jag pysslade med igår.





Ha en underbar söndag!
Kram
/Nina

Inga kommentarer: