fredag 13 september 2013

Ledig höstfredag

God morgon vackra du!

Jag älskar mina lediga fredagar. Det är så härligt att ha huset för sig själv och bara njuta av lugnet och tystnaden. Jag har ett jobb där det låter och skriks hela tiden (gymnasielärare), så de här timmarna i tysthet är en lisa för själen (och öronen).

I morse efter jag lämnat sonen på skolan gick jag en uppfriskande morgonpromenad som jag brukar på fredagarna om vädret tillåter, och det var så ljuvligt. Jag älskar sommaren, men hösten är också en tid som jag tycker om. Hög, klar luft, färgerna i naturen, morgondimman och inte att förglömma ljus, filtar och te.

Så vackert spindelnät med morgondagg i. Tyvärr fick jag inte med det så bra på bilden som jag hade önskat.
Min morgonpromenad går här
Rönnbär. Så vackra.
Spindelväv i gräset höljt i dagg
Ljuset som silar ner mellan bladen är underbart...

Min vackra solros
Mums! Snart så...
Älskar färgen på min klematis
Hoppas ni alla får en ljuvlig fredag!

Kram
/Nina

Inga kommentarer: